verbrand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu verbrand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu

verbrand

Door: jackluitjes

Blijf op de hoogte en volg jack

14 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is al weer ruim een week geleden dat we een gezellig uitstapje hebben gemaakt naar het natuur/ dierenpark in Entebbe , Theo heeft nog maar 3 weken om de bakkers wat bij te brengen en dan mag Tim het voor 4 weken gaan proberen ;-), of het gaat lukken ???????
Ook is er deze week een nieuw huis dier afgeleverd die de voordeur bewaakt het is oranje en heeft een slurf ;-)
Het gaat nu goed met de vriezers ,Ik wil Edu, Wouter, Kees Bos van veenhuizen koeltechniek , nog bedanken voor de medewerking die is verleend om dit goed te krijgen.
Alleen snappen de bakkers en het winkel personeel niet dat je de deur van de vriezer en koeling dicht moet houden , of de deur op een kier zet als je in de vriezer bent, koude lucht in aanraking met warme lucht geeft condens vorming en het vervolg is ijs afzetting in de vriezer , totaal nieuw voor ze, nooit van gehoord.
Nu eindelijk weer gestart met producten op voorraad te zetten.
Twee nieuwe bakkers aan het proef draaien, Job en Anton, op dit moment geen klagen over de nieuwe bakkers , Job ga ik proberen croissants , chicken pie , en sauzijsen broodjes te laten maken en Anton werkt in de nacht bij de brood bakkers.
Het weer is deze week redelijk constant 25 / 27 licht bewolkt.
Met de bakkers in de nacht gaat goed , kunnen redelijk zelfstandig werken, alleen aan de kwaliteit moet nog wat gesleuteld worden.
Nog steeds problemen met het voorruit denken , weer geen producten in de vriezer terwijl er bij HotLoaf genoeg in de vriezer is :).
Ook reageert het winkel personeel erg traag als er iets niet is, we moeten dit zelf alle keren aangeven.
Naar de kapper geweest, hier gaat er iets anders aan toe dan in Nederland , voor een bedrag …. wassen , knippen ,hoofd massage en nog meer …………… ;-)
Deze week zitten we elke avond wel een paar uur zonder stroom , dan vaak in de namiddag en avond. We kunnen veel genieten van de olie lamp die we Julliete geschonken hebben :)
Erg veel slapen zit er niet in, we worden vaak wakker gehouden door ongewenste geluiden , koeien ,vechtende honden , schreeuwende kinderen, gillende herrie uit de moskee.
Onze gast gevers op een etentje getrakteerd ;-)
Weddenschap verloren ,zie je wel als je om geld ga wedden kunnen ze wel snel werken.
Een dagje eerder stoppen met werken om dat het mooi weer is , kom je thuis is het zwaar bewolkt en harde wind ga je naar bed, twee uurtjes, gaat de zon weer schijnen.
Vandaag woensdag 13 juli meeting met Mantano, Jhon, Tony, Theo, Rebecca en mijn persoon , over de voortgang van zaak, er moet meer naar de trainers geluisterd worden en wat minder eigenwijs zijn , als we willen groeien moet de Afrikaanse mentaliteit wat veranderen anders kunnen we niet door groeien ook het gedrag van de mensen moet veranderen , dat zal niet mee vallen het zit in het bloed dat slome en trage, ook het voorruit denken en niet alleen aan je eigen denken.
Door slechte voor bereidingen van Jhon en Tony hebben wij (theo & ik )samen na de meeting van een lekkere vrije zonnige middag genoten bij Cassia Lodge een leuk restaurant,hotelletje boven op een berg met een mooi uitzicht op de dorpen er omheen , en dat hebben we gemerkt een beetje verbrand ,Theo iets meer dan ik. Ondanks dat ik verbrand ben heb ik een heerlijke lange nacht kunnen maken op mijn nieuwe matras wel met 2 paracetamolletjes , maar dit keer sinds tijden (bijna 8 weken ) heb ik het gekrijs van kinderen niet gehoord. Theo heeft ook een lekkere nacht kunnen maken.

• 17 Juli 2011 - 14:03

Martine:

He Jack,
    die man naast die olifant kijkt net als de rest van het personeel alsof hij er niks van begrijpt :)

• 22 Juli 2011 - 12:39

Ouders Van Theo:

hier een reactie op je verslagen vinden het hartstike leuk om jullie ver slagente lezen en zo blijven de achterblijvers op de hoogte van alles wensen jullie veel sterkten toe Gr.pa .ma Zandvliet

• 23 Juli 2011 - 15:02

Buurman Van Theo:

Hey Jack,
    Leuk die verslagen !
    Groeten aan die slome naast die olifant :-)