Kivu meer - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu Kivu meer - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu

Kivu meer

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg jack

25 Juli 2015 | Rwanda, Kigali

Zo.19 juli tot Za.25 juli
Het begit met wat kleine probleempjes maar na dit gaat het een stuk beter, de bakkers kunnen nu redelijk zelfstandig draaien, ik laat ze zelf de planning maken en laat ze de problemen zelf oplossen,dit gaat ook redelijk goed ,daarom nam ik het risico om er zelf 1 dagje er tussenuit te gaan om te kijken of het goed gaat ,Ik heb het strand opgezocht bij het Kivu meer in Givenyi vlak bij de grens van Congoleense grens ,volgens google maps 2 uur rijden van de stad, maar het werd 5 , dus het was iets te laat geworden om terug te keren, daarom maar opzoek naar een overnachting en dit was goed bevallen, de mensen zijn erg vriendelijk en beleefd even lekker gezwomen in het Kivu meer de grens van congo opgezocht en naar de lokale markt geweest , tot mijn vebazing werd ik daar helemaal niet lastig gevallen door opdringerige verkopers ondanks dat ik de enige blanke die daar op dat moment rond liep, ook totaal geen telefoontje van de bakkerij dus dat was goed nieuws, na het markt bezoek de bus op gezocht die ons naar Kigali zou brengen, zoals het hier gaat, niet op tijd maar als de bus vol is, dus dat werd even wachten maar na 30 minuten konden we eindelijk vertrekken, onderweg zie je de land en tuinbouw gebieden in de bergen dan begrijp je wel dat daar geen machine kan komen en dat alles met de hand gedaan wordt ,na diverse stops omdat mensen in en uit stapten bereikten we na 4 uur de stad Kigali, eerst maar even naar mijn appartement om me te verkleden en te douchen , na dit gedaan te hebben even naar de bakkerij gegaan om te kijken hoe het gaat, omdat het er goed uitzag heb ik me bezoek aan de bakkerij kort gehouden en heb ik me dag afgesloten met een biertje samen met Moses en Kaka van de bakkerij, de volgende dag weer fris naar het werk, kwam er wel achter dat ik dit nodig had, ik had het wel een beetje gehad maar na dit voelt het een stuk beter, ook nu laat ik alles over aan de jongens en hopelijk blijven ze deze opgaande weg volgen, over de bakkers ben ik zeer tevreden wat ze gedaan hebben, twee jongens hadden al wat ervaring met het maken van brood de andere 3 niet en ik moet zeggen in 5 weken tijd doen ze het zeker niet verkeerd , het zijn ook maar jongens van de straat zonder enige opleiding, heb wel moeite dat alles via een Eugene en Kaka moet ,die twee zijn de enige redelijk engels kunnen spreken de rest niet. Op naar de volgende week, vandaag Za. is het de laaste dag van de maand dus is het schoonmaak ochtend dit geldt voor iedereen in de stad dus winkels zijn s´morgens gesloten en taxi´s rijden bijna niet dus moet ik wachten tot 12uur dan kan ik naar mijn werk.

  • 02 Augustus 2015 - 21:54

    Pa En Ma Luitjes:

    Jack ik heb je verslag gelezen,het zag er weer goed uit.
    Wij blijven zo goed op de hoogte,groeten van ons en veel liefs Pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

jack

rwesero beach rwanda

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 64758

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

BROOD en Jack in Oeganda

Landen bezocht: