de dierentuin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu de dierentuin - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu

de dierentuin

Door: jackluitjes

Blijf op de hoogte en volg jack

07 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Woensdag 29-6
26 graden licht bewolkt. We hebben wat problemen met de vriezer, ze worden niet echt koud meer, min 5 tot min.8 de technische mensen hier in Oeganda gaan er naar kijken , maar na deze dag hebben we de oorzaak nog niet gevonden , contact gezocht met Nederland met de jongens van Veenhuizen techniek die de vriezer geplaatst hebben. Theo hoeft nog maar 1x per dag langs te komen bij de dokter ( dit vind hij heel jammer) en verder hebben we weer lekker gegeten bij Julliet’s huis.
Donderdag. 30-6
Iets minder bewolkt dan gister en een graad warmer, in de winkel gaat het redelijk naar behoren zijn naar tevredenheid opgestart, Nog steeds problemen met de vriezers weer contact gezocht met Nederland om verder naar de mogelijke oorzaken te kijken. Abdul heeft te horen gekregen dat hij niet meer welkom is bij de bakkerij , zijn in stelling was niet goed , Ook de bakkers van overdag snappen niet dat je geen kleine cakjes , croissants en grootte cake in een oven mag bakken ( roterende oven )en het is erg moeilijk uit te leggen waarom .Beetje bakkers opleiding zou niet verkeerd zijn, dat is misschien ook een uitdaging voor ons om dat een klein beetje bij te brengen.
Vrijdag. 1-7
Vandaag zelf maar op onderzoek naar de mogelijke oorzaak waarom de vriezer bij Hotloaf niet naar behoren werkt , dat duurde 5 minuten , en ik heb de oorzaak waarschijnlijk gevonden , ratten die de bedrading hebben aangevreten. Dat ze dat zelf niet gezien hebben !!!!!!! , ook bij de andere kant een mogelijke oorzaak gevonden, maar hier zou Allen al 6 weken terug iets aan doen , maar dit is africa ,!!! Alles opzijn tijd !!! nu in de avond moest hij maken van ons , Theo Monatono gebeld toen werd hij zenuwachtig waarom de baas werd gebeld , na het gesprek niet veel wijzer geworden , is hij de spullen gaan halen die hij nodig heeft om het te maken en dit geld heb ik uit de kassa gehaald, dit duurde maar 15 minuten en het was klaar , nu alleen Allen zijn nood oplossing nog verhelpen maar hij is vergeten wat de oorspronkelijke instelling van de vriezer is. Dit wordt morgen hopelijk verholpen. Even naar de bioscoop geweest The Green Latern en toen lekker naar bed.
Zaterdag.
Gewacht op allen afgesproken om 8.30 uur want we zouden naar hotloaf gaan om te kijken hoe het daar staat met de vriezer , nou om 9.15 kwam hij aan kakken , nog 30 minuten gewacht ben ik alleen naar hotloaf gegaan, daar aan gekomen was ik heel erg tevreden de afspraak die ik met de technische man daar had is zijn afspraak na gekomen ,hij zou de vriezer draaiende maken en hij heeft woord gehouden , zonder al te veel druk op hem te zetten. Dus een happy man. Terug bij brood ga ik naast het personeel in de winkel staan om te zien wat er te zien is, geen croissants, hamkaas croissants , chocolade croissants , chicken pie en samosa’s in de winkel, En na een paar minuten daar gestaan te hebben vraag ik of allah al onder weg is met de spullen , dat vonden ze heel grappig. Ik zeg dan kan je lang wachten want die bezorgd de spullen echt niet , zal je zelf niet eens reageren en het de bakkers vragen , nou dat was misschien ook wel een goed idee. Nu was er wel met 30 minuten weer wat in de winkel. Het is lekker weer zonnig en onbewolkt dus maar naar huis gegaan en ze met rust gelaten.
Zondag.
Het weer was weer lekker en het is rustig in de winkel dus we hebben het winkel personeel en de bakkers met rust gelaten en zijn vandaag maar eens gaan kijken naar het Vikrotia meer twee kleine strandjes hier bij Kampala bezocht, niet echt wat we mooi vonden, en zijn uiteindelijk in Entebbe beland. We hebben daar een natuurpark en de dierentuin bezocht, leuk gezellig dagje uit geweest , een busje gehuurd om op tijd terug te zijn voor het werk, waar we om 19.00uur weer moesten zijn , ,maar we stranden in de file, dus over gestapt op een boda boda om maar op tijd op het werk te zijn om de nacht ploeg weer aan te sturen.
Maandag.
Alles lijkt goed te gaan maar het wordt een dagje van wachten wachten en wachten , geen grondstoffen om te starten, ook de weer contact gehad met Nederland over de vriezer bij brood, deze werkt nog steeds niet goed. De vloer in de croissante ruimte wordt eindelijk gerepareerd dus ik kan niets maken daar, morgen ook waarschijnlijk niet. Een bestelling van 1100 bolletjes die even gemaakt moeten worden voor het shareton hotel. Beetje paniek op de werk vloer, lekker gegeten bij Juliette ;-) nog steeds geen internet al drie dagen niet, ook blijft het de vraag of we hier bij Juliette kunnen blijven, met regelmaat geen stroom en internet omdat er betalings problemen zijn.
Dinsdag.
Geen internet , ook vandaag weer eens een stroom storing.
Woensdag.
Geen internet ook nu weer beperkt stroom, betalings problemen lijken verholpen te zijn, we kunnen weer rustig slapen ;-)
Het weer 26 graden en licht bewolkt

• 07 Juli 2011 - 19:55

Raimond:

Hey Jack,

Ga je de kerst wel halen daar ??
    Ze kunnen je daar nog lang niet missen als ik het zo lees.
    Mooie foto's van het natuurpark, je 2ling broer ook gevonden :P

Tot de volgende ronde.