eertse proefjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu eertse proefjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu

eertse proefjes

Door: jackluitjes

Blijf op de hoogte en volg jack

02 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Maandag.
Vanochtend de ruimte waar we de croissants gaan maken helemaal schoongemaakt de machines op hun plaats gezet, bij Fasilis weer wat proef gedraaid dit zag er niet verkeerd uit , in de na middag kwam het nare bericht dat Wouter toch is op genomen in het ziekenhuis wat hij heeft was nog niet echt duidelijk maar hij ligt aan het infuus ,bij ons gast gezin weer heerlijk gegeten maar aan gebrek aan drinkwater, sappies en frisdrank zitten we nood gedwongen aan de nile special ;-)
Dinsdag.
Vandaag om 7.00uur gestart met de eerste test met de bakkers die het moeten gaan doen als we wij er niet meer zijn, dan stuit je al op het probleem dat niemand iets weet elk apparaat moet je goed uit leggen hoe het werkt en waar voor het dient, ten tweede kom je er achter dat niemand iets over brooddeeg weet , hier probeer je dan uit leg over te geven en met dat engels van mij valt dat niet mee , theo houd zich samen met john bezig met wat recepten voor banket produkten en recepten van brood met vulling, ook moeten de jongens nog leren omgaan met deeg ze weten en kunnen geen brood opmaken, ook dat zullen wij ze moeten leren.
Nog een bespreking gehad met al het personeel met wat er van hun verwacht wordt en wat het concept brood inhoud , nog even naar hotloaf geweest om te kijken hoe het er daar voor staat zodat we daar ook kunnen gaan starten met de productie van croissants , maar hier schiet het niet erg op, er moeten nog stroom punten komen de compressor moet nog geleend worden de aanrecht moet nog in orde gemaakt worden ect. Eind van de dag weer lekker gekookt door julliette , even een rondje gewandeld en toen naar bed.
Woensdag.
Nu wat grotere degen gedraaid en de jongens die het moeten doen leren brood op maken bakken en draaien, ook gestart met een deegje croissants hier moet zeker nog het een en ander aan verbetred worden, verder is de dag goed verlopen, de afwerking van het croissante hok wil niet vlotten ook heb ik nog geen compressor voor de machine. Eind resultaat van de croissants slecht.
Lekker een groot gedeelte naar huis gelopen lekker gegeten bij julliette .
Een positief bericht van wouter hij is weer thuis nu de koorts van 41graden is gezakt , heeft nog wel een lichte longontsteking maar verder ging het weer aanzienlijk beter :)

Donderdag.
Weer lekker vroeg uit de veren en verder recepten uit getest ook vandaag de eerste croissants geprobeerd maar dat was bij lange na niet wat het moet zijn, ook in het croissante hok schiet het niet op, geen compressor , scheidingswand, electra, en ook nog geen water bij de aanrecht.
Bij Fasilis vanaf nu Brood , wat cake en kleine cakejes gemaakt, ook weer wat gedaan met brood om de bakkers die het moeten doen te leren omgaan met brood.

Vrijdag.
Op nieuw croissants gemaakt maar ook nu weer ziet het er niet uit , maar wel iets beter dan donderdag, ook wat korst deeg gezet voor chicken pei zoals ze dat kennen hier, en van dit deeg heb ik ook krakelingen laten maken.
Van de cake die we gister hebben gemaakt , heb ik ook gevraagd of ze die konden afwerken met glazuur en creme , ze noemen dat hier queen cake , zoals de cake en de creme hebben we gemaakt met echte boter en niet met een goedkoop soort vet. Dit zag er goed uit ,wel erg zoet , bij Hot loaf de croissante machine in werking gezien omdat er na lang aandringen toch een compressor werd geleend van een bedrijf , kleine lucht lekkage maar dit hebben we voorlopig profisorisch opgelost (Tape doet wonderen )en nu hopen dat er zo snel mogelijk een nieuwe komt maar dan wel eentje met een grotere lucht inhoud. Renee heeft de mensen die voor brood gaan werken geselecteerd en een contract aangeboden.

• 02 Juni 2011 - 05:56

Arjan En Wendy:

Erg leuk die berichtjes.
    We volgens je op de voet.

Groetjes Arjan en Wendy

• 03 Juni 2011 - 12:51

Raimond:

Hey leuk Jack ze kennen daar ook roze armbandjes :P

• 04 Juni 2011 - 18:33

Karel En Natasja:

Yoo Jack.....

Goed bezig man!! Wel gaaf zo met die foto's.... Ik hoor hier in Avenhorn net dat Pater 20 bromfietsen heeft besteld voor het vervoer van de baksels...!!
    Hier hebben ze er alleen wel helmpies (pletterpetten) bij besteld....

We houden je in gaten vriend...ga zo door... Groetsels vaniut hier...