voorbereidingen voor opening - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu voorbereidingen voor opening - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu

voorbereidingen voor opening

Door: jackluitjes

Blijf op de hoogte en volg jack

08 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag.
Vandaag met het personeel een cursus over veiligheid en hygiene , ook weer croissants getest maar nu met de machine , dit ging op zich wel goed maar ze zien er niet uit,
Even wat ontspanning gezocht bij een zwembad en met elkaar overlegd wat we moeten gaan maken voor de opening voor aanstaande donderdag, daarna nog heerlijk gegeten in een frans restaurant.
Zondag.
Na een redelijke goede nacht te hebben gehad werden we weer zoals gewoonlijk gewekt door het gebrul uit de moskee en een schreeuwend kind, nog even liggen daarna ontbeten ook hier een verrassing net toen ik boter op mijn boterham wou smeren kwam het vlees er al uit lopen.(mieren)
Vandaag weer gestoeid om croissants te maken dit met een beter resultaat , een broodtrommel gehaald voor het brood , ik wil namelijk zelf bepalen wat voor vlees ik op mijn brood wil doen morgenochtend, even de stad in gegaan om te kijken of er iets is als een sportschool, moet een klein beetje in conditie blijven.
Maandag.
Vandaag gaan we er weer met frisse moet tegen aan de bakkers hebben weer een cursus dag voor de boeg, ik hou me weer bezig met de croissants, dit ging weer wat beter dan gister maar de machine ging uit eigen beweging de andere kant op draaien , dit was gelukkig snel verholpen , wat de echte oorzaak is blijft een ? verder moet de machine nog hij nog worden afgesteld maar dit kan echt biij volledig in bedrijf , ook chocolade, jam en ham/kaas croissants gemaakt, Theo is weer lekker aan het stoeien met zijn brood recepten dit ziet er ook weer wat beter uit dan van de week, personeel heeft uitleg gekregen over al het gereedschap en materiaal wat er in de bakkerij en winkel is en hoe deze te gebruiken, Juliette had weer lekker gekookt voor ons hebben dit gegeten bij kaars licht omdat het stroom weer eens is uitgevallen.

• 08 Juni 2011 - 20:27

Marc R:

wow... goed resultaat! Zo mooi zijn ze niet bij elke broodverkoper :)