te vroeg uitgestapt - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jack luitjes - WaarBenJij.nu te vroeg uitgestapt - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jack luitjes - WaarBenJij.nu

te vroeg uitgestapt

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg jack

16 September 2013 | Oeganda, Kampala

Vrijdag 13-9-2013
Na een goede nacht de ochtend begonnen met een duik in het zwembad , om daarna lekker te gaan ontbijten.
Na het ontbijt een wandeling naar het werk gemaakt. Daar nog twee nieuwe werknemers (bakkers) een beetje ingewerkt , maar dit valt niet echt mee omdat ze slecht engels spreken, maar ze willen wel heel graag en dat is mooi om te zien. De winkel gaat onverwacht open wat toch wel een succes blijkt te zijn, wel jammer dat nog niet alles klaar en af is en dat er geen winkel meisjes zijn, maar de jongens die aangesteld zijn om te bakken, doen het goed in de winkel , en dat is wel een goed combinatie. Na een lange dag is de winkel om 21.00 uur dicht gegaan , na een wandeling terug aan gekomen bij de overnachting eerst een duik genomen in het zwembad, gegeeten een biertje gedaan en het bed maar opgezocht .
Zaterdag 14-9-2013
Deze ochtend begonnen met een duik te nemen in het zwembad , ontbijt genuttigd en weer lekker naar het werk gelopen, daar stonden de werknemwers al op ons te wachten ,vandaag is er ook een nieuw winkel meisje om de jongens te versterken, het is wat rustig maar dat is niet zo erg maar het betekend weld at we eerder moeten starten , het blijkt dat we erg veel tijd kwijt zijn om dingen te bakken, dit omdat we maar een bakruimte tot ons beschikking hebben en toch een hoop verschillende producten moeten bakken, al gauw blijkt dat we teveel in een keer uit de vriezer hebben gehaald, dus dat moet anders, daarom maar besloten dat volgende week een bakker om 6.00uur moet beginnen en dan producten er op verschillende tijden moet uit halen.
Verder denk ik wel dat de jongens het een klein beetje door hebben , alleen het zelf vertrouwen moet nog komen,om 21.00uur de zaak weer afgesloten , terug bij de overnachting wat gegeten en gedronken en om 0.30 uur mijn bed op gezocht .
Zondag 15-9-2013
Afgesproken om 7.00 uur te beginnen, maar aangekomen waren er all een de bewakers daar, deze boden mij eerst een bakje thee aan Het eerste personeels lid kwam 7.30uur en de tweede 7.45uur maar we konden weinig doen omdat de man met de sleulel er ook niet was. Hierdoor wel mijn ontbijt en het duik in het zwembad moeten missen , Pas om 8.00uur gestart en helaas de eerst paar klanten moeten terleur stellen omdat we nog niets hadden, maar langzaam komen er klanten binnen druppelen , de jongens beginnen het al een beetje door te krijgen maar moeten nog een hoop leren, daarom is er besloten dat shafiek 3 weken komt helpen ,deze komt gelijk met de brood snijmachine aan om 10.00uur aan bij de winkel na een bus reis van 10 uur , ook shafiek uit gelegd wat debedoeling is en de werking van uitgelegd. Ik denk dat hij het al aardig door had, maar was iets te overijverig ;-).
Zelf ben ik om 16.00uur riching mijn hotel gegaan om mijn spullen te pakken voor mijn vertrek , daar nog een laatste duik genomen in het zwembad om me vervolgens te douchen en om te kleden, terug naar de winkel gelopen met het mooie uitzicht op de stad met mijn koffer, Daar stond mijn vervoer naar het vliegveld al klaar, nog even langs de Belgische bakker geweest (concurrent )die daar 4 maanden terug is gestart ,om een kop koffie en gebakje te nemen en te kijken hoe het bij hem is.
Bij het vliegveld te zijn aangekomen werd er gezegd dat ik te laat was voor inchekken , maar met een beetje praten van Theo ( mede oprichter van de supermarket waar wij de winkel hebben) is het toch gelukt, na ee half uurtje wachten vertrok het vliegtuig , bij de tussen stop bij het vliegveld Bujumbura was er een kleine commotie ontstaan omdat ik het vliegtuig was uitgestapt , met de veronderstelling dat ik Entebbe zou zijn. Maar gelukkig kon ik zonder al te veel problemen weer terug het vliegtuig in, maar het cabine personeel werd er wel op aangesproken , terug in oeganda naar Red Chilli ( backpackers hostel )gereden om vervolgens een borreltje te halen bij het café waar ik vorige week ook was, na een paar uurtjes had ik het wel gezien en heb ik mijn bed opgezocht.

  • 16 September 2013 - 17:05

    Raimond:

    Het lijkt vakantie, maar het blijkt wel weer keihard werken te zijn.
    Maar zo te lezen lijkt alles weer aardig op de rit te zijn.
    Als je terug bent in Nederland heb ik nog wel een nieuwe uitdaging voor je :P

    Groet Raimond en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

jack

rwesero beach rwanda

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 64803

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

BROOD en Jack in Oeganda

Landen bezocht: