eindelijk hij is er - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu eindelijk hij is er - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu

eindelijk hij is er

Door: jackluitjes

Blijf op de hoogte en volg jack

07 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

zondag 1 januari 2012
Op weg naar het werk schijnt het zonnetje alweer lekker op het koppie, aangekomen in de bakkerij eerst John geholpen met het opruimen en de hand te leggen aan de laatste producten die nog gemaakt moeten worden, Daarna mijn ontbijt genuttigd en het laatste nieuws een beetje gevolgd op het internet, om 11.00uur is het nog erg rustig in de winkel en kunnen ze het wel aan. Na een douch genomen te hebben weer lekker op een oor, want vanavond moet ik er zeker weer bijzijn want het gaat met de andere jongens toch nog niet zo lekker als ik had gehoopt. Een filmpje gekeken en nog wat genuttigd te hebben weer op weg naar het werk ook weer onder het toeziend oog van een heerlijk zonnetje, wat je het gevoel geeft als of het een na zomerse september dag is. Aangekomen blijkt mijn aanwezigheid niet voor niets te zijn, bij het maken van de cake en de eerste brooddegen ontdek ik meteen dat er fouten gemaakt worden ( wat is er nou moeilijk om een recept te volgen!!!!) wat ze stellig ontkennen, confronteer ze met de totale gewicht uitkomsten van het deeg , wat niet correspondeert met dat wat er op het recept staat, Ja waar ligt het dan aan !!! recept uitkomst klopte wel na gebruik van de rekenmachine ( daar twijfelde ik niet aan ) alleen het deeg en beslag niet. Rara waar zit de fout? Ook Job en Hussein geholpen tot 1.00uur wat nodig blijkt te zijn wat ze zijn gewacht om af te wachten en nu moeten ze zelf aan de slag.
Maandag
Na een lekker rit je in de zon met de ochtend douw op het gras en een aangename tempratuur ben ik om 8.00uur weer op mijn werk verschenen, het is niet verkeerd gegaan maar moet toch de meeste zeilen weer een beetje bij zetten om de juiste koers te volgen, ook de volkoren lijkt met de dag wel slechter te worden moet even kijken wat er aan mankeert ook het zelf denken wat te gaan doen valt niet mee. Werk overdracht aan Shafiek, Lawrence en Robert, dat moet wel goed komen denk ik. En nu weer even kijken wat ze bij Hotloaf uit voeren. Ook vanavond er weer even bij geweest tot en 23.00uur om te kijken wat te doen mat de volkoren.
dinsdag 3 januari 2012
Er is geen verbetering (eerder slechter ) van de volkoren dus moet hier wat aan gaan doen ook de belofte van de container laat op zich wachten, ook zelf queen cakjes gemaakt want het recept is niet goed volgens de bakkers dus dan zelf maar weer aan de slag, en helaas heb ik het tegendeel moeten bewijzen zelfs de baktempratuur en de baktijden kloppen op het recept, zo vanavond aan de slag met de volkoren. Nu weer even kijken bij de hotloaf zijde , Ivan & Jane zijn lekker bezig , zelf heb ik het idee dat Jane wat beter in haar vel zit, ze kan het goed vinden met Ivan. Bij moestafa ,Job & Shafiek was ze nog weleens aan het mopperen, heb nu nog niets negatiefs over Ivan gehoord. Ivan zou graag een vaste baan willen omdat hij het leuk werk vind, ik heb hem beloofd dat hij tot begin Maart mag blijven, daarna moeten we verder zien ivm. De drukte en het werk dat er is. Eind van de middag weer naar brood en daar aangekomen blijkt dat na 6 maanden het in stellen van de kneder nog steeds moeilijk heden op levert ,de vast deeg maker weet niet hoe je de machine moet in stellen, krijg je als je altijd iemand anders het werk voor je laat doen!!! Ook recept aangepast van de volkoren kijken wat het wordt.
Woensdag
Onderweg naar het werk merk je wel dat het weer een warme dag gaat worden ,daar aangekomen ziet het volkoren er beter uit, vandaag weer een ouderwetse stroom storing , en nu heeft ook Montano gezien dat de generator op ontploffen staat als we hem gebruiken , dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren, vannacht is het redelijk goed gegaan. Ook Maaike is weer even terug op het nest, en misschien kan die nu wel dingen voor elkaar krijgen wat ons(Marjon en mij ) niet is gelukt .
donderdag 5 januari 2012
De nachten worden weer warmer en ook dit jaar zitten er nog steeds kleine kinderen tot diep midden in de nacht geld te bedelen op straat, en helaas is het waar dat de kleintjes (1 jaar, 1,5 jaar tot…..!!) zittend met hun hand ophoudend geld bedelen, en als ze dan wat krijgen komt er een ouder iemand die het van hun afneemt, ik kan niet zien of dat nou hun moeder vader of oudere broer of zus is, ze hebben allemaal de zelfde kleur. Ook staan er mensen langs de weg van alles te verkopen van ballen , land kaarten, kranten , zonne brillen ,plumo’s, bordspellen, ect. en diverse etens waar (gedroogde sprinkhanen, bananen, eieren, citroenen , tomaten )wat dat betreft is er nog niets veranderd ten opzichte van 2011. We zijn nog even gaan kijken voor een koelkast , oventje , juicemachine voor de nieuwe winkel.
Vrijdag/zaterdag
Het weer voelt erg zomers aan en geen wolkje in de lucht, maar de stroom storingen zijn weer terug op het werk en bij ons verblijf missen we een paar uur stroom per dag. Zaterdag middag een telefoontje of ik bij hotloaf wil komen want de container komt aan, laat ik al bij hotloaf werken op dat moment, maar na zoveel beloftes eerst maar zien, en ja hoor ,na een uurtje komt hij dan toch aan, na eerst alle dozen met verpakkings materiaal, Rustiek voor de multigranenbrood ,en de kleine machine’s gelost te hebben , Staan er nog twee Kemperkneders in , en die zijn er zo te zien met de heftruck ingezet , ja hoe krijgen wij ze er uit zonder heftruk!! Het zijn twee machientjes van 700/800 kilo en we moesten ze van een hoogte (1meter 60 )naar de grond zien krijgen zonder dat er een beschadiging op komt , nou laat je fantassieen maar gaan hoe we dat gedaan hebben :) want het is gelukt zonder dat er een beschadiging is op gekomen.

• 07 Januari 2012 - 18:38

Greet Koning:

He Jack, Wat weer een prachtig dagboekverhaal, wat we zo op de voet volgen. Hier in Nederland veel wateroverlast door regen en storm, maar dat volg je ook op internet natuurlijk. De wereld is zo klein. In Ursem geen problemen en een rustige jaarwisseling gehad. Alle goed van ons voor 2012, groetjes Toon en Greet Koning.

• 07 Januari 2012 - 18:59

Renee:

Hey Jack, wat een mooi verhaal weer. Blij dat de container er is! Lekker toch die Davelaar koeken?! We hadden er ook een koelkast in moeten doen, denk je dat die nog komt voordat je vertrekt?! :) Je collega's bij Pater hebben je gemist vanavond bij de Nieuwjaarsreceptie! Groetjes en tot gauw.

• 08 Januari 2012 - 00:53

Raimond:

Jack,

De beste wensen voor 2012.
    Zo te lezen gaat nog steeds niet alles super.
    Maar wat voor superman krachten heb jij gebruikt voor die kneders ??
    Nou geniet nog even zolang het kan.

Groeten Raimond.

• 08 Januari 2012 - 15:57

Familie Kuijper:

Hé Jack, Best wensen voor jou!
    Wat een verhaal weer....wordt je soms niet moedeloos om elke keer de boel te controleren en uit te leggen?? Volgens mij ben je na terugkomst erg relaxt ten opzicht van onze hollandse begrippen..:)
    enne...heb je gedroogde sprinkhanen geproefd, vragen wij ons af?
    Succes weer verder, groetjes.
    groetjes

• 08 Januari 2012 - 17:58

Pa:

Hallo Jack, wat heb je weer een mooi verslag gemaakt. Nog ongeveer 6 weken , dan zit je tijd er weer op .Groetjes van pa en ma