oud op nieuw - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu oud op nieuw - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van jack luitjes - WaarBenJij.nu

oud op nieuw

Door: jackluitjes

Blijf op de hoogte en volg jack

01 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Zondag 25 december 2011
Om 5.00uur weer terug op de werk vloer om John te helpen met de productie, om 10.00uur ligt alles weer in de winkel ,het is een mooie dag alleen laten de klanten het een beetje afweten ook bij de nieuwe winkel loopt het ook nog niet storm, om 13.00uur even terug gegaan om een middag tukkie te pakken om ver volgens eind van de middag de andere winkel te bezoeken ( die ligt op mijn weg ) en terug te keren naar de bakkerij, het is erg rustig in de winkel, even langs de Italiaan om een pizza te nuttigen en het met de jongens over de werk planning gehad , dit moet ik morgen nog uit werken , alle weken nacht dienst draaien is wat aan de zware kant , Job laat nog steeds niets van hem horen, dit betekend een aller laatste waarschuwing voor hem en dan kan hij ook vertrekken. Verder is de rest er ,dus ik kan rustig naar boven gaan om voetbal te kijken en een pilsje te pakken.
maandag 26 december 2011
eerst vanochtend de planning verder uitgewerkt en weer even langs de nieuwe winkel geweest, daar aangekomen was ik net op tijd om te zien hoe de producten worden aangeleverd , en daar was ik niet tevreden over, de bezorgers en de verantwoordelijke van de bakkerij hier op aangesproken dat ik dit niet accepteer, te veel queen cakes , muffins , croissants in een plastic zak waardoor de onderste plat en beschadigd zijn, de volgende keer moeten ze het in dozen vervoeren, en niet te veel op elkaar plaatsen. Aangekomen in de bakkerij loopt iedereen met een nieuw shirt met brood er op (eindelijk) want de eerste zagen er niet meer uit.
Ja mijn indruk van kerst hier, het leeft een beetje, je ziet niet erg veel versiering zoals wij dat kennen in Europa , de versiering die er is ziet er erg goedkoop uit en ze werken met veel ballonnen, in de winkelcentra’s (Garden city & Nakumatt)zie je wat meer versiering en het is erg druk, ook zie je daar dat de mensen op zijn mooist gekleed willen zijn, Nee het geeft mijn in ieder geval geen kerst gevoel , misschien ook dat ik gewoon aal het werk ben geweest ,maar we hebben wel 40kilo spijs verwerkt voor de stollen ,:), ook vandaag is er weer vraag naar dus worden ze gewoon weer gemaakt. Alles gaat ze gangetje zo ik trek me een terug naar cassia lodge om me te verwennen op een kleine kerst lunch onder het genot van het zonnetje en de kerst muziek op de achtergrond. Vanavond zijn er geen problemen dus kon ik met een gerust hard naar de bios om de film mission impossible te zien.(chost protocol)
Dinsdag / woensdag
Weinig anders dan anders, twee keer op de dag naar het werk, overdag twee tot drie keer naar de andere kant, vriezer op slot laten zetten en iedere keer is er wat uitgehaald wordt moet hij weer op slot, dit omdat het heel moeilijk is om de deur achter je dicht te doen, nu hij alle keren op slot gaat merk ik dat de vriezer wel alle keren rond de 10 graden onder nul is, door dit te doen gaat het nu ook iets beter bij de koeling ,deze deur stond ook alle keren open en heb ze gewaarschuwd als ik hem open zien staan doe ik het zelfde als bij de vriezer.( erg kinderachtig).Op dit moment is wat aan de rustige kant in de winkel, de vakantie is waarschijnlijk de oorzaak, hoop Europeanen zijn terug naar het home front. Ook paniek in de vriezer aan de hotloaf zijde, Jane was bezig in de vriezer en Hassan had het heel duidelijk begrepen aan de bbrood zijde dat de deur gesloten moest zijn dus deed die deur dicht, nou je raad het, het licht gaat uit en de ventilator begint te blazen, door de schrik wil Jane er snel maar kan helaas de deur niet openen, dit komt omdat de ruimte eerst vacuüm wordt gezogen, dus moest ik haar eerst zien te kalmeren om vervolgens een minuut later de deur zonder problemen te kunnen openen. Ook een uitgebreid diner gehad met Montano, we hebben het over de afgelopen tijd gehad en dat hij mij daar voor wilde bedanken, Ja en hoe het verder moet, ik denk dat we Julius de kans moeten geven ( als het in Nederland goed gaat )om de verantwoordelijkheid voor de hele de productie te op zich te nemen, ook wil ik iemand bij Jane hebben, maar het is helaas geen full time job, en Montano voorgesteld aan mijn boda boda van de nacht, die zoekt nog werk en wil wel in de bakkerij werken.
Donderdag 29 december 2011
Deze ochtend dus Ivan laten komen om te kijken hoe het hem afgaat in de bakkerij en wat hij er van vind om samen met Jane te werken ( het blijft een gok ) verteld dat ik 3 , 4 dagen werk voor hem heb en de rest van de week kan hij als boda boda gewoon zijn werk doen.ne nacht ploeg geholpen tot 23.00uur tot ze het weer met zijn tweeën af konden. bericht ontvangen dat de container was gearriveerd in Kampala .
vrijdag 30 december 2011
Gestart met Ivan die ik alles nog moet leren hoe de deeg machine, uitrolmachine , weegschaal werkt maar zo te zien pikt hij het wel snel op, ook kan hij het heel goed vinden met Jane dus ik moet er maar op vertrouwen dat het een goed koppel gaat worden, na een middag tukkie terug naar het werk , in de hoop dat we de container gaan lossen, maar helaas het tegen deel is waar, er zijn weer wat papieren niet in orde onderweg een klein ongelukje gehad , een passagier van een auto gooide zomaar ze deur open en je raadt het, wij (mijn bode bode en ik ) klapte dus met de brommer op de deur, de deur raakte het stuur en we klapte zijwaarts weg, gas handvat afgebroken voetpedaal krom en wat kleine schaaf wondjes en een zere knie opgelopen, dit zelfde had mijn bode bode ook, eerst bij aankomst in de stad, even mijn sociale contacten onderhouden onder het genot van een etentje en daarna door naar het werk, maar daar houd ik het gauw voor gezien (pootje begint te tintelen)nog even langs de nieuwe winkel om te kijken hoe het daar gaat, ze zeggen dat het elke dag iets drukker wordt.
zaterdag 31 december 2011
Na een slechte nacht toch maar weer om 6.30 uur naar het werk , pootje in beweging houden is de beste remedie voor snel herstel moet je maar denken ???als ik het zo zie is het vannacht niet verkeerd gegaan, kunnen ze alvast wennen hoe het is om met zijn tweeën te werken in de nacht het zal vaker voor komen tot dat Patrick & Julius weer terug komen, alles loopt en gaat zijn gangetje ook aan de hotloaf zijde, tijd om terug te trekken, S ’avonds terug gegaan met het knappe pak om misschien toch oud op nieuw te vieren in het café, maar neem toch werk kleren mee, want Hussein zou iets later komen ( broer ligt in ziekenhuis),nou je raadt het om 22.30 uur toch maar bellen waar hij blijft, ik kom niet zit nog in torono (4 uur rijden) bellen we dan niet dat je niet komt, nou voor hem is dit ook de laatste keer, zonder bericht weg blijven is volgende keer weg blijven, dus Robert en ik zijn dus weer de piezang net als vorige week, Om 1.00uur hebben we John alleen gelaten om vervolgens om 7.00uur weer terug te keren om John te helpen. Al met al weinig gemerkt van de wisseling.

  • 01 Januari 2012 - 12:29

    Marc:

    Happy new year! Veel geluk, liefde en gezondheid voor 2012, Marc.

  • 01 Januari 2012 - 13:24

    Raimond:

    Jack,

    Gelukkig nieuwjaar, zitten je vingers er nog aan of doen ze niet aan vuurwerk in Oeganda ?
    Voor 2012 de beste wensen, dat het een jaar mag worden met een hoop mooie momenten.

    Groeten Raimond.

  • 02 Januari 2012 - 11:29

    Pieter Galema:

    Hee Sjaak nog een beetje vol te houden in het afwetende Uganda?
    De beste wensen!!

  • 03 Januari 2012 - 17:15

    Theo:

    he man klinkt nog steeds een beetje ouderwets niets veranderd ha ha.
    je oempa loempa,s doen het geweldig hier,vooral pat is erg geïnteresseerd in alles,ga er vanuit dat het goed komt met Julius ,ze kunnen in ieder geval oliebollen maken .
    sterkte nog eventjes


  • 03 Januari 2012 - 20:13

    Greet Koning:

    He Jack, Bedankt weer voor je uitgebreide verslag. We wensen je alle goeds toe voor 2012 in Afrika en in Nederland, waar het ook moge zijn. Veel succes op je stek in de laatste periode van je verblijf.
    Hartelijke groet Toon en Greet Koning

  • 05 Januari 2012 - 19:03

    Tim:

    goed nieuwjaar toegewenst Jack! Nog even en dan ben je weer thuis! Geniet er dus nog maar even van!

    groetjes

    tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

jack

rwesero beach rwanda

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 64893

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

BROOD en Jack in Oeganda

Landen bezocht: