lange dagen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu lange dagen - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu

lange dagen

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg jack

27 Juni 2015 | Rwanda, Kigali

Vrijdag 19 juni
Vandaag te horen gekregen dat we ons moeten voorbereiden dat we alle brood zelf gaan maken, ook dat we alle samosa’s gaan maken voor de supermarktketen Cawaciti snel een samosa bakker zoeken die was er eind van de middag , beetje uitgelegd hoe het werkte maar hij wist het allemaal al !!! dat heb ik gemerkt dat hij alles wist , ik als geen samosa bakker blekker er toch iets meer kaas van te hebben gegeten , Brood bestellingen gaan ook nog niet goed , toch maar even na het werk de stad in geweest had ik beter niet kunnen doen , die biertjes kwamen hard aan.
Zaterdag 20 juni
Uit mijn bed gebeld of ik naar de bakkerij wou komen nou dat ging niet van harte had een hoofd al seen betonblok maar ja toch maar gaan , er waren wat kleine misverstanden maar dat was snel opgelost dus voor bereid voor de dag er na omdat zondag middag de stroom er weer af zou gaan, bij de samosa’s gaat het redelijk alleen maken zee r een tering zooi van , maar even uitgelegd dat ze tussendoor moeten opruimen en schoon maken.
Zondag 21 juni
Overdag geen stroom om 18.00 gestart maar er was geen lijst met bestellingen dus maar wat uit mijn duim gezogen wat ik moet maken.
Maandag 22 juni
Aan gekomen in de bakkerij was moses niet blij hij miste wat brood en samosa’s , achteraf was er wel genoeg maar er kwam een klant die nam extra mee daarom te kort , alleen overdag gestaan de bakkers vrij af gegeven , diverse proefjes gedaan met brood en wat bij gedraaid moest worden , ook nieuw werkschema en een productie schema gemaakt met de hoeveelheden die we in 1 keer kunnen bakken ,we zijn afhankelijk van de bakcapaciteit 48 broden of 40 baguette voor inschiet oven per keer , en 72 broden voor de rotatie oven , en nu maar hopen dat de stroom capaciteit genoeg is 
DiWoDoVrZa
Hele zware en lange dagen om de jongens alles uit te leggen van wat ze moeten draaien in welke volgorde hoe ze broden ,stokken en dergelijke moeten opmaken en het afbakken op welke tempraturen en noem maar op , soms weten ze niet meer wat ze de vorige dag gedaan hebben , ook het voorbereiden voor het volgende product snappen ze nog niet helemaal , Pannen smeren Platen smeren ect. ook het vervolg is heel moeilijk uitteleggen , wat moet er gebeuren na het deeg draaien , wat moet er gebeuren na het op maken van het brood , als het in de narijs zit wat moet er dan gebeuren ( oven aanzetten misschien ) na het bakken , misschien moet het wel gelost worden en waar op of in, noem maar op en elke dag tot nu toe het zelfde verhaal  leuke gezellige restaurantjes waar je goed kan eten met een mooi uitzicht over de stad daar geniet ik dan van tussen mijn werkzaamheden door.

• 27 Juni 2015 - 15:47

John Swart:

Succes daar hoe lang nog

• 28 Juni 2015 - 14:56

Pa EnMa Luitjes:

Zo Jack daar zijn we weer.
    We hebben een mooie vacantie gehad,nu kunnen wij de verslagen,
    weer gaan lezen.
    Heel veel groeten en liefs van je vader en moeder.

• 30 Juni 2015 - 16:21

Sarah18:

Hallo Jack,

Leuk je verhaal te lezen. Werk je voor Brood. Ik heb net kort over Brood geschreven in mijn laatste stukje. Heerlijk om lekker brood te vinden in Rwanda. Succes, Sarah

• 01 Juli 2015 - 11:38

Jack Luitjes:

nu we weer wat verder zijn gaat het ook iets beter met de bakkers , nu kijken of ze het deze voortgang kunnen behouden erg belangrijk dat er hier ook goed brood komt