week vol met ............. - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu week vol met ............. - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu

week vol met .............

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg jack

19 Juni 2015 | Rwanda, Kigali

Woensdag 10 juni
Na een kort nachtje (1.30 uur was ik naar huis gegaan) ben ik gewekt door de natuurlijke wekkers van moeder natuur die rond 6.00 uur gaan fluiten , me gezicht maar even onder de kraan gedaan me opgefrist een bak koffie en een broodje genomen dit heerlijk genuttigd in het ochtend zonnetje wat er vandaag ook weer bij was, na een wandeling van 10 min.en veel ochtend begroetingen kwam mijn boda aanrijden om me naar het werk te brengen.kleine voorbereidingen voor vanavond en toen weer terug om vanavond terug te komen .
Do. Vr. Za.Zo.
Er gebeurt niet echt veel bijzonders de tempratuur is over dag rond de 26/28 graden sovond’s koelt het iets af naar 21/22 graden , in de bakkerij is het in de avond goed te doen ,de eerste vloer producten vallen iets tegen op dit moment ,de schieter voor de oven werkt niet goed hij is iets te groot voor deze oven en de oven zelf is iets te klein voor het gebruik (dek oven ) kunnen maar 12 broden per bakruimte ipv 30, ook de bakkers moeten nog heel erg veel leren ook wat betreft planning en volgorde,de eerts resultaten van het vloer brood vallen tegen ik miet hier nog wat aan gaan doen , verder is het nog erg rustig , afwachten wat ik mag doen luxe broodjes moet ik nog mee wachten ook de bolussen moet ik mee wachten ze willen eerst een kost prijs berekenen , dit moet de boekhouder doen maar die heeft weinig tijd , ook moet ik wachten op mijn onkosten vergoeding dat al ruim een week duurd, ja erg snel gaat het niet ,ben benieuwd of hij zijn eigen salaris ook op de lange baan schuift.
Dindsag 16 juni
Vanochtend vroeg gekomen om dat er een samosa bakker zou komen , die kwam ,maar wel twee uur later dan afgesproken ( ja dit is Africa  ) na samen met hem de eerste stappen te heb gezet is hij verder gegaan met een van de winkel dames die ook wel in de bakkerij wil helpen , om 14.00 uur uitgenogigd om te lunchen met de grote baas van Sawacity, tijdens die lunch krijg ik te horen dat hij morgen 100 broden heeft besteld voor een test in zijn andere super markt , na de lunch dit na gevraagd bij moses en dat klopte dus moest ik nu eerst alle zeilen weer bij zetten door 1 van de bakkers vanmiddag eerder te laten starten ,dit omdat hij ze om 5 uur in de ochtend gesneden en ingepakt wil hebben . samen met Kaka gestart om 17.00uur. het bus brood gaat redelijk maar over de vloer broden ben ik nog niet tevreden. Morgen weer eens proberen.
Woensdag 17 juni
Vandaag de hele dag geen stroom om en elk uur beloofde ze nog een uurtje dan is het er en ja hoor om 21.00uur is er weer stroom en wat denk je , draaien alle machines de verkeerde kant op , terleur gesteld naar huis gegaan.
Donderdag 18 juni
Niet eerder gestart voor dat de stroomtoevoer weer goed is gemaakt , in die tussentijd maar de kapper op gezocht , gelukkig om 17.00uur was er weer stroom net nu ik aan mijn dinner ben begonnen na dit gaan we toch echt een beetje beginnen, het eind resultaat ziet er niet slecht uit , maar heb wel problemen met twee bakruimtes van de inschiet oven, om 1.30 uur in de regen naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

jack

rwesero beach rwanda

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 64760

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

BROOD en Jack in Oeganda

Landen bezocht: