eerste productie - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu eerste productie - Reisverslag uit Kigali, Rwanda van jack luitjes - WaarBenJij.nu

eerste productie

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg jack

10 Juni 2015 | Rwanda, Kigali

Woensdag 3 juni
Na een korte en slechte nacht maar even een duik genomen in het zwembad om daarna mijn weg te vervolgen naar mijn werk, waar de deur helaas nog gesloten was, nadat de deur geopend was en we de geleverde spullen gingen bekijken moesten we ze wel eerst ontdoen van de vepakking, Op de vraag of ik wist waar alles moest staan moest ik hen een antwoord schuldig blijven ,Ik vroeg hebben julllie die dan niet , maar ik had gelukkig nog wel de papieren uit Nederland meegenomen die Henk (vorige productie manager ) me had gestuurd, deze moest ik dan nog wel ophalen bij mijn overnachting, toen kon ik verder gaan met uit pakken diet ging niet zo snel veel kijkers weinig helpers,maar om 19.00 uur eindelijk alles uitgepakt en het meeste gecontroleerd of alles er was wat op de bon staat, llekker eerst even een duiken daarna lekker gegeten en een borrel genomen.
Donderdag 4 juni
Niet echt lekker geslapen was ook een uur te vroeg op de werk vloer dan we hadden afgesproken , had de tijds instelling nog van Oeganda , daar is het een uur later dan hier, vandaag is het veel wachten na de plaats bepalingen van de machines kan de electromonteur aan het werk maar die moest nu eerst nog de benodigde kabels halen en daar ging wat tijd in zitten , de loodgieter moet ook nog langs komen maar die zit op een ander klus , vandaag maar even een sim kaart gehaald voor mijn telefoon dan ben ik teninste bereikbaar , moet nog achter een modem aan omdat er geen internet is in het appartement waar ik kom ,ook moet ik nog een bericht krijgen wanneer die klaar is,maar gelukkig kan ik nog in mijn hotel terecht, om 17.00uur naar mijn overnachting om me op te frissen en te verkleden omdat Moses me een rondleiding wil geven door Kigali, dit zou om 19.00 / 19.30 plaats vinden helaas is het er niet van gekomen om 22.00 werd ik door de eigennaar van het hotel uitgenodigd om samen met zijn gezin en een paar familie leden mee te eten dit was er even bij ingeschoten (krijg je he als je gezellig aan de bar zit ) Heerlijk Grieks gegeten dit omdat de familie van griekse afkomst is.
Vrijdag 5 juni
Eindelijk een iets betere nacht achter de rug maar de laatste hier vandaag ga ik over naar mijn appartement 10 minuten rijden met de boda (taxi brommer) vandaag veel wachten het schiet allemaal niet echt op dan is dit er niet dan is dat er niet grrrr later op de dag stagneerde het weer stroom was er weer eens af, wat boodschappen gedaan en optijd mijn bed opgezocht.
Zaterdag 6 juni
Vandaag kijken hoever we nu weer komen, machines zijn aangesloten en net op het moment dat we deze wilde testen weer het stroom era f …… maar even naar de supermarket gaan om wat te halen voor in mijn appartement zoals toiletpapier … en weer is het wachten …..
Zondag 7 juni
Vannacht was ik een lust opject voor muggen dus moet ik op zoek naar een klamboe, vandaag toch maar het eerste wit brood gemaakt om te kijken hoe het gaat, er is nog geen water mijn rijskast werkt nog niet , mag maar 1 bak ruimte gebruiken , anders trek ik alle stroom van de winkel weg,dus doe mijn best om er wat van te maken, bij het afwegen met het water kom ik er achter dat hier 2liter 1955 gram is en geen 2kg net zoals in Nederland ja dat is dan even anders uitleggen dat je hier 2 km boven de zeespiegel bent, lekker aan het uit eten geweest met de monteur van Macabe bij de pizzeria in de buurt ,de Calzone is een aanrader ,hij was goed gevuld.
Maandag 8 juni
Omdat er toch geen grondstoffen meer zijn ben ik wat later naar mijn werk gegaan en eerts maar even van het ochtend zonnetje genoten, ook op weg naar mijn werk genoten van de omgeving het is hier erg schoon en goen , ook het hoogte verschil is hier veel groter dan in Kampala je achter buren zitten direct een meter of 4 / 5 lager ,ze rijden hier ook een stuk rustiger dan in oeganda dus zou het veiliger moeten zijn  lekker gegeten bij de griek en na twee borrels mijn bed weer opgezocht.
Dinsdag 9 juni
Aangekomen bij de bakkerij waren er drie monteurs die liepen maar in en uit en maar bellen, na twee uurtjes heb ik hun spullen maar bij de uitgang gezet want ze deden toch niets en kon de schoonmaker verder met zijn werk , denk wel dat ze de hint begrepen hadden heb ze daarna ook niet meer gezien.

bijdez wil ik iedereen nog bedanken voor de leuke reacties

  • 11 Juni 2015 - 17:42

    Theo Zandvliet:

    hoi man ziet er erg goed uit allemaal hoop voor je dat de kleine problemen snel worden opgelost en je lekker met de jongens kan gaan bakken.
    groetjes en veel succes :)

  • 13 Juni 2015 - 14:49

    Eric:

    Leuk verslag Jack. Ik zou zo met je willen ruilen.

  • 13 Juni 2015 - 19:27

    Jan Hop:

    Hoi Jack,
    Veel succes daar in Rwanda en wil je Kaka de groeten doen als je hem ziet.
    Veel bakplezier en geniet ervan.
    Groeten van Jan Hop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Kigali

jack

rwesero beach rwanda

Actief sinds 13 Mei 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 64761

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

BROOD en Jack in Oeganda

Landen bezocht: