nieuwe generatie - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jack luitjes - WaarBenJij.nu nieuwe generatie - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jack luitjes - WaarBenJij.nu

nieuwe generatie

Door: jack

Blijf op de hoogte en volg jack

29 Mei 2015 | Oeganda, Kampala

Dinsdag 26 mei
Vanochtend de eerste goede regen bui , deze maar even afgewacht daarna op weg naar de bakkerij en de gewonelijke dingen gedaan. Ook weer wat wijzigingen gedaan in de werkwijze hopelijk gaat het weer wat beter. Bruin bus brood was niet mooien erg afwisselend , werd eigenlijk alleen maar slechter dus hier ook weer wat op gevonden.
Woensdag 27 mei
Vandaag is er een nieuwe genaratie langs gekomen van 20 personen , deze zijn keurig geholpen door Patrick en Lotte , ze hebben wat broodjes mogen maken en mee naar huis genomen daarna weer verder met het normale werk ,terug komend op het Bruin bus brood, met een aanpassing op het recept ziet het er weer een stuk beter uit, nu alleen nog wat gaarder afbakken dan moet dat ook weer goed zijn dit zou Patrick doorgeven aan de bakkers , Na het avond eten toch maar even langs de bakkerij gegaan om te kijken of het goed is door gekomen wat we overdag hebben besproken over het busbrood , niet dus , de bakkers wisten niets van het recept en bakprogramma verandering  het deeg opnieuw laten draaien en wat van het verkeerde deeg herverwerkt, Na het bakken zag het er ook weer goed uit, nu lekker op weg naar mijn bed.
Donderdag 28 mei
Bij aankomst in de bakkerij zijn ze weer volop aan het schoonmaken , verder zien de producten er goed uit, ook weing tot geen klachten gehoord de laatste dagen , even langs de winkels gegaan om te vragen waarom ze niet om de stroopwafels vragen , antwoord hierop was ; ik dacht ze zullen ze wel niet hebben daarom bestel ik ze niet  hierop geantwoord als jullie ze niet bestellen maken we ze niet , ach ja even vergeten dat ik in Africa zit !!! Dacht even na het eten een borrel tje halen zit ik later gewoon tussen de bruiloft gasten was erg gezellig.
Vrijdag 29 mei
Vanochtend eerst even langs hotloaf om te kijen of de monteur van de vriezer er is die zou e rom 8.00 uur zijn maar helaas die was er dus niet net dat ik weg wou gaan kwam hij na een half uur kijken wat hij twee dagen daarvoor ook deed ging hij weer weg om wat te halen , je begrijpt wel met kijken alleen kom je er niet dus zelf ook maar weer weggegaan, aangekomen bij nando’s zien de producten er goed uit,vandaag verschillende procten vergeleken met wat andere verkopen kwamen we er achter dat er aan een een paar producten gesleuteld moet worden en andere die beter zijn dan die van hun. Problemen met de vriezer bij hotloaf hij vriest nu helemaal niet meer ,gister kwam ere en monteur die zou vandaag dus om 8.00uur weer langs komen maar die kwam pas om 9.00uur en hij kwam tot de conclusie dater gas in de bij gevuld moest worden dus dat ging hij even halen, om 17.00uur eindelijk daar was hij weer , maar zonder gas  dat moest hij nu nog regelen grrrrr…. Had al gezegd als er gas in moet zal er dan een lek zijn , dat wist hij niet, afijn hij moest nu nog op zoek ondertussen maar een ander laten komen die heeft de vermoedelijke lekkage gevonden wordt morgen vervolgd.na het werk boven in het restaurant voetbal gekeken samen met Ivan ,mijn prive chauffeur om ver velgens te gaan uit eten, nadat mijn buik vol was op weg naar de overnachting.